02 03 Hleb & Lale, food & photography: Casablanca 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Casablanca

34
 
Želela bih da odem u Maroko. Da se šetam dugačkim, peščanim plažama, pijem čaj i jedem njihovu slatko-slanu hranu. Da ga obiđemo jedno leto, vozom.
Juče sam kupila suve šljive. Sočne, naše domaće. Setila sam se kuskusa i kako bih volela da doživim Maroko. I znala sam da će se te šljive divno slagati sa marokanskim ukusima. I mi ćemo, makar na 15 minuta, doživeti tu divnu zemlju.



Sastojci za 4 osobe:
Modifikovani recept sa BBC Good Food

3 glavice luka
1/2 kašičice cimeta
1 kašičica đumbira
1 kašičica korijandera
1/2 kašičice čilija
12 suvih šljiva bez koštice
1 kašičica meda
2 slatke crvene paprike
mešano povrće, balkanska mešavina- frikom
( povrće možete da stavite koje god želite )

voda
kocka za supu od povrća
morska so
maslinovo ulje
par svežih listića nane
----------------------
250 g kuskusa
1 kašika harisse
šaka sitno seckanih pečenih badema

U zagrejani tiganj, na malo maslinovog ulja staviti sitno iseckani luk i peći dok ne omekša. Dodati začine i iseckanu papriku. Kada je paprika poprimila boju i zamirisala, dodati ostalo povrće, izmešati dobro. Vodu, u kojoj smo izmrvili kocku za supu, sipati preko povrća, tek toliko ga prekrije. Dodati med i suve šljive. Poklopiti i ostaviti na srednje-jakoj vatri 8-10 min. Skloniti poklopac i putiti da sva voda ispari.
Preliti kuskus sa 400 ml vrele vode, poklopiti i ostaviti da odstoji 5 min. Nakon toga viljuškom promešati kuskus i dodati bademe i harissu.
Kada je voda isparila, povrće izmešati sa kuskusom i poslužiti dok je još vruće.

Za lepšu prezentaciju, povrće poput šargarepe i graška se može skuvati na pari i ubaciti u jelo neposredno pre mešanja sa kuskusom.
Začine možete korigovati po želji, u zavisnosti šta više volite. Ja nisam ljubitelj cimeta, pa sam malo smanjila količinu. Takođe sam dodala malo suvog grožđa da naglasim slatko-slanu kombinaciju.
Ukoliko nemate harissu, stavite malo maslinovog ulja i bademe. Ako želite da je napravite , možete koristiti naše sušene slatke ili ljute paprike.

Prijatno!

Labels: , , , ,

35 36 37 38