02 03 Hleb & Lale, food & photography: Maya iz Milana 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Maya iz Milana

34

29 februara, u Milanu, rodila se Maya. Liči na svog tatu, Đanluku.
Svet je postao bogatiji.
Njena mama, Dani, je moja italijanska inspiracija. Sasvim spontano pokrenula je moje razmišljanje o životu. I jednog septembarskog dana, u vozu iz Gdanjska za Krakov, dok sam čitala knjigu Maja, Justeijn Gordera, bacila sam moj sendvič sa šunkom i odlučila da u mom životu više nema mesta za  meso. I počeo je novi život.
Jako se radujem da upoznam Mayu. Da sedimo sa Dani i Đanlukom, jedemo lagane večere, pijemo vino i smejemo se.


Pita sa gorgonzolom i povrćem

Sastojci:
kocka lisnatog testa ( 250 g )
sitni sir
gorgonzola
parmezan
slatka pavlaka
1 jaje
mešano povrće
beli i ljubičasti luk
majoran
maslinovo ulje
so, biber

Na maslinovom ulju, na srednje-jakoj vatri, staviti luk. Kada zamiriše i promeni boju dodati povrće. Pre nego što je povrće gotovo, dodati beli luk, so, biber i majoran. Peći minut, dva dok beli luk ne zamiriše.
Ostaviti sa strane da se ohladi.
Dok se povrće hladi, razvući testo i staviti u tepsiju.
U činiji izmešati sitni sir, gorgonzolu, parmezan i slatku pavlaku. Dodati umućeno jaje i ohlađeno povrće. Izmešati dobro. Smesa treba da bude kremasta. Dodati soli i bibera po želji.
Izručiti smesu na lisnato testo u tepsiji. Ravnomerno rasporediti po testu.
Peći na 200 C dok se testo i sir lepo ne zarumene.
Recept za pitu sa sirom i povrćem mi je pokazala Dany. Ona je koristila ricottu i još neki sir koji nema da se kupi kod nas. Od povrća je koristila mešavinu pečurki i bilo je jako fino. Pravila sam i varijantu sa šampinjonima i vrganjima, odlična kombinacija.
Mere nisam navela jer sve sastojke dodajem odokativno. Mislim da je najbolje sam odrediti koliko treba staviti gorgonzole, parmezana i povrća.
Ukoliko se posluži sa svežom salatom, dobija se lagan i ukusan obrok. Totalno italijanski.
Prijatno!

Labels: , ,

35 36 37 38