02 03 Hleb & Lale, food & photography: Na biciklu vozim Nenu. Izazov! 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Na biciklu vozim Nenu. Izazov!

34

Juče je bio divan dan. Sunce je sijalo kao nikad do sada ove godine. Bila sam srećna što ću moći da idem na faks biciklom, što ne radim i što imam ceo dan samo za sebe. I to kakav dan. 
Imala sam dobar osećaj vezano za ispit. Nisam se prevarila. U indeksu se plavila devetka. Sela sam na bajs i otišla da se vozam, sama sa sobom.
Osim slučajnog susreta i kafice sa teta Sekom, kratke probe crne haljine na bele tačkice kod mame, sve vreme sam bila sama. I bilo je dobro. I čudno. Ja uvek ištem društvo...
Pola sendviča sa mocarelom, tunjevinom i salatom, čaša crnog vina iz Feketića u "Kući maloj", vlasnica  što je zapamtila moje ime i smeje se što hoću da ufotkam konobara lalu, od preko puta, a on mi svaki put utekne. I ja sama za stolom, sa sveskom u ruci. 
Kako kaže Senka, sama ali ne usamljena.


Da sam mogla da naručim umesto sendviča, tart sa lukom i salatu, bilo bi previše dobro. Ovako, tart sam napravila danas, da mi mine želja i ulepšala i današnji dan.

Draga Zoka, moja nova drugarica:), sa bloga My pans and pots, koji pršti od super recepata, me je jako obradovala. Izazvala na ovu simpatičnu igricu u kojoj saznamo još koji detalji o drugim blogerima. Meni je to super jer me uvek zanima ko stoji iza svih tih kulinarskih lepota.

Daklen, potrebno je nabrojati koje tri stvari koristite u svom hobiju.
Varjaču, fotoaparat i, odnedavno, veliku maramu koju zavežem oko struka:)

Nabrojati tri stvari koje bih želela da imam :
Jako bih volela onaj mali brener za crème brûlée, držač za tortu, čisti beli, od porcelana ili keramike,  i pristojan stalak za fotoaparat koji ne preti svaki put da padne čim ga malo kvrcnem:)

Izazivam :
Senku sa bloga Na pikniku..., Anju sa bloga Sweatheart i još jednu Anju sa bloga Biftek i Merlot


Kremasti tart sa lukom


Sastojci:
Recept preuzet sa sajta Leite's culinaria

1 veliki luk, iseckan na tanke režnjeve
4 kašike putera
so, biber
3/4 šolje (cup) toplog mleka
1/3 šolje neutralne pavlake (brzo&fino)
1/4 šolje brašna
2 jaja, slabije umućena
muskatni orah

Prhko testo:
200 g brašna
100 g putera, hladnog, iseckanog na komadiće
60 g hladne vode
prstohvat soli

Izmiksati brašno, puter i so. Dodati vodu. Dobro umešati, sjediniti. Napraviti loptu, zamotati u foliju i ostaviti u frižideru minimum 30 minuta. Nakon toga izvaditi iz frižidera, razvući i staviti u kalup. izbockati dno viljuškom i prekriti ga pasuljom da se dno u toku pečenje ne bi podiglo. Peći kratko, oko desetak minuta na 190 C.

Dve kašike putera otopiti na srednje-slaboj vatri, kada se zagreje dodati luk i peći oko 25 minuta, dok ne omekša potpuno.
Ostatak putera otopiti na laganoj vatri, dodati brašno i oko dva minuta stalno mešati. Nakon toga dodati mleko, neutralnu pavlaku, nastaviti sa stalnim mešanjem oko dva minuta. Kada se dobija krema, skloniti sa vatre i staviti da se ohladi.
Odvaditi malo kreme i u to umešati jaja i dobro sjediniti. Ovu mešavinu sipati u ostatak kreme, posoliti, pobiberiti i narendati muskatnog oraha po želji. Izliti u kalup, preko testa koje smo prethodno na pola ispekli i peći u već zagrejanon rereni, na 165 C, oko sat vremena ili dok čačkalica uronjena u centar tarta ne izađe čista.
Služiti toplo sa svežom zelenom salatom začinjenom po izboru.

Prijatno!

Labels:

35 36 37 38