02 03 Hleb & Lale, food & photography: Na dijeti, opet. 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Na dijeti, opet.

34
    
Na kuhinjskom kalendaru, crvenom olovkom zaokružen je 03.05 i 15.06. U tom periodu sam na dijeti. Opet.
Um se buni, telo ga prati. Garderoba više ne može da isprati.
Vreme je za pametne obroke, za dovijanje na sve načine da jelo bude ukusno a po propisima, gledanje kroz prste samoj sebi i na kraju, neponovljiv osećaj the-world-is-mine i obećanje da više  neću dozvoliti da se ponovo ubucim. I Miljanu ću napomenuti da mi skrene pažnju na to kad, jednom, u 10 uveče krenem da pravim čokoladnu tortu. Ili kad pojedem deset kiflica, odjednom...
"Važi, važi, Nele. Pazi šta si rekla" reći će on.
I ja ću paziti do jednog momenta. A onda, klik, zaboraviću na sve što sam rekla, napraviti tortu u 10  uveče i slagati samu sebe da je to samo sada jer, eto, nisam dugo...
Ili možda, konačno, neću? Ma da, neću sigurno... :):)


Gulaš od bukovača i vrganja sa lopticama od hleba
Sastojci za 3 osobe:

pakovanje bukovača
šaka suvih vrganja 
glavica crnog luka (sitno iseckan)
4 manja čena belog luka (sitno iseckan)
tucana paprika
aleva paprika
timijan
so, biber
kocka za povrtnu supu
neutralna pavlaka (brzo&fino)
maslinovo ulje 

loptice od hleba:

5 kriški starog hleba
mleko
1 jaje
glavica crnog luka  (sitno, sitno iseckan) 
2 čena belog luka
timijan
so, biber

Vrganje dobro isprati u dve vode pa potopiti u činijicu vrele vode. Ostaviti sa strane.
Bukovače sitno iseckati i kratko propržiti na malo maslinovog ulja, na jačoj vatri. Dodati luk, izmešati. Kad luk promeni boju, dodati beli luk i začine. Čim beli luk zamiriši smanjiti jačinu vatre na srednju, dodati vodu i poklopiti. Vrganje ocediti, sitno iseckati i dodati bukovačama. Vodu u kojima su vrganji bili potopljeni takođe dodati bukovačama. Nakon toga dodati kocku za supu. U šerpi treba sve zajedno da bude oko 2 l tečnosti. Poklopiti i ostaviti da se krčka 15 minuta.
Kriške starog hleba iscepkati na male parčiće i potopiti u mleko.
Luk propržiti na malo maslinovog ulja, na jačoj vatri, dodati beli luk i timijan. Kratko propržiti i skloniti sa vatre.
Hleb dobro ocediti od mleka, umešati sa isprženim lukom. Izmešati, dodati jaje, so i biber. Od smese napraviti loptice veličine kao ping pong loptice. Loptice treba da su mekše i lepljive ali da se ne raspadaju.
U šerpu sa bukovačama dodati neutralne pavlake, količina je po želji. Nakon 5 minuta dodati loptice i pustiti da se sve kuva zajedno 5-6 minuta, odnosno, dok loptice ne budu kompaktne.
Odmah poslužiti.


Sigurno se pitate, kakva je to dijeta gde se jede neutralna pavlaka?
Varijacija na temu UN dijete. Uzela sam UN dijetu kao bazu tj. poštujem redosled dana, doručkujem voće  i ne kombinujem namirnice. I to je to. 
Već sam je isprobala dva puta i bila zadovoljna.
Ovaj gulaš pravim za proteinski dan i, naravno, ne jedem loptice od hleba. Kad nisam na dijeti, pojedem barem četiri:) 

Prijatno!

Labels: , ,

35 36 37 38