02 03 Hleb & Lale, food & photography: U carstvu euforije 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

U carstvu euforije

34

Eto tu se ja sad nalazim.
Uzbuđenje koje raste proporcionalno sa visinom kuće, približavanjem datuma polaska u Prag i koncerta Coldplay preti da me raznese na sitne, sitne delove. Takve da ih neću tako lako sakupiti.
Overwhelm, verb, 1  to cover over completely; submerge 2 to overcome by superior force 3 to overpower with emotions

Dobro se sećam  te reči iz srednje škole i profesorice koja nikako nije mogla da nam objasni šta to stvarno znači. E ja sad tačno znam. Udaraljke i bubnjevi sreće tutnje kroz mene. Al njih je previše, hiljade. Toliko da sam na tik do osećaja panike.
Smešno, al tako je.

A onda  naiđu momenti kada se sve stiša. Kao neko veče kada se Ivana selila od nas.
Napravila sam večeru, onako da se oprostimo po naški. Uz vino, hranu i smeh. Pa se spontano ubacio i Peđa. A onda i Bobi sa nekim istarskim crnim vinom. I eto slavlja niotkuda. Takvog da smo ubacili i predjelo i desert.
Večeri su konačno postale sveže te smo polagano uživali u svemu. Smejali se i pričali o glupostima. O ničemu i svačemu.
Na kraju, kad smo izgrlili Ivanu, smejala sam se i srećno i setno.
Nedostajaće mi svakodnevno blebetanje, imitiranje truba Bobana Markovića kada čujemo da se nešto lepo desi, ili refrena Sa o Roma babo babo  koji smo često pevale ko zna zašto. Ili kuhinja puna priča i kikotanja. Nekad i suza.
Ovo leto je imalo studentski šmek. I baš nam je trebalo jedno takvo.

Punjeni paradajz


Za četiri osobe:
6 srednje velikih paradajza
3 čena belog luka (sitno seckanog)
1 glavica crnog luka (sitno seckanog)
1 veća šargarepa (isečena na kockice)
120 g pirinča za rižoto ili arborio pirinča
60 g ementalera  (isečenog na kockice)
2 kašike neutralne mlečne pavlake
1 kašikica šećera
2 kašike maslinovog ulja
provansalsko bilje (ruzmarin, timijan, majoran, origano, bosiljak)

Paradajze dobro oprati i osušiti. Presecite ih tako da dobijete dva dela, jedan veći, koji ćete puniti  i jedan manji koji će poslužiti kao poklopac.
Izdubiti sredinu kašikicom tako da ivice bude debljine pola santimetra. Radite to nad dubokim tanjirom kako biste pokupili sav sok koji bude cureo dok dubite. Izvađenu unutrašnjost paradajza takođe ocedite u taj tanjir pa odložite sa strane. Možete je iskoristi da napravite preliv za špagete ili nešto drugo.
Izdubljene paradajze ostavite da se sami prosuše dok pripremate ostatak sastojaka.

Na jačoj vatri zagrejte jednu kašiku maslinovog ulja i propržite šargarepu. Kada porumeni dodajte crni luk. Kada se i on zastakli dodajte beli luk. Kratko propržite pa dodajte pirinač da se blago istostira sa povrćem. Nakon 3-4 minuta dodajte sok od paradajza koji ste dobili dubljenjem. Promešajte, posolite, dodajte šećer i provansalsko bilje. Pustite 5-6 minuta da se ukuva pa dodajte neutralnu pavlaku i sklonite sa ringle.
Ostavite da se ohladi.

Rernu zagrejte na 200C.
Ementaler pomešajte sa ohlađenim pirinčem i time napunite paradajze.

Tepsiju nauljite i poređajte napunjene paradajze u nju.
Oko napunjenih paradajza poređate njihove gornje delove-poklopce.
Pecite oko sat vremena, u zavisnosti od rerne. Tj. pirinač treba da je gotov, probajte malo iz unutrašnjosti paradajza.
Ukusni su posluženi i topli i hladni.

Pre služenja stavite poklopce na svaki paradajz i kao prilog vam predlažem neku hrskavu zelenu salatu koju,  ako ste u prilici, začinite sa svežom nanom, maslinovim uljem i sirćetom od nara.

Recept za punjeni paradajz prvi put sam videla kod Marine. Isprobala i oduševila se. Ne znam kako nikad pre nisam probala nešto toliko jednostavno a tako savršenog ukusa.
Onda sam ga opet videla kod Maje. I tu se oduševila.
Eto i moje varijacije na temu, vi izaberite koja vam najviše paše. Ili izmislite neku svoju.
Samo obavezno probajte punjeni paradajz!!! (evo me opet padam u euforiju:):):))


Prijatno!

Labels: , , ,

35 36 37 38