02 03 Hleb & Lale, food & photography: Gost na blogu, Teta Seka. Illiti rušenje stereotipa 2 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Gost na blogu, Teta Seka. Illiti rušenje stereotipa 2

34

Neposredno nakon što smo Miljan i ja počeli da živimo zajedno napravila sam za ručak boraniju. Miljan je obično voleo sve što napravim al ova boranija mu nešto nije bila po ukusu. Mislila sam da možda nije ljubitelj boranije. Al slično se desilo i sa satarašom, špinatom i graškom. Hm, nešto ja tu nisam radila dobro...
A onda sam probala teta Sekinu boraniju, sataraš, špinat i grašak i u potpunosti razumela Miljana.
Uzela sam recept i sve radila kako mi je rekla, al opet nisam uspela da dobijem isti efekat. Na kraju sam shvatila da teta Sekina jela za Miljana nisu samo povrće i začini, već detinjistvo, rođendani, putovanja, polasci u školu, preležane bolesti i sve ono što su oni doživeli zajedno. Sada to povrće pripremam na neki potpuno drugačiji način a kod teta Seke uživamo na njen način.
Danas na blogu vam predstavljam moju svekrvu Slobodanku-teta Seku, koja je zbog ljubavi prema ruskoj kulturi postala profesor ruskog, posetila više puta Rusiju a za vas napisala jednu interesantnu pričici i ispekla jedan jaaaako fini, aromatični  ruski hleb.


Moskva ili Zlatoglava, kako je nazivaju zbog  blještavog sjaja, zlatnih kupola sa bezbrojnih sabora i crkava rasejanih po celom gradu.  Ili  Belokamena, kako su je nazivali zbog belih zidina Kremlja. Ta lepotica  koja leži na obalama istoimene reke više od osam i po vekova, s pravom predstavlja ponos svih Rusa i Moskovljana.


U Moskvi su se rodili i živeli veliki ruski imperatori, naučnici, pisci i mnogi znameniti ljudi.
U poslednjoj godini 18 veka u Moskvi je rođen A.S.Puškin, o kome ste ponešto naučili  tokom školovanja. Ja ću vam ispričati nešto, što sigurno ne znate.
Naime, govori se da nije bilo Save Vladislavića ne bi bilo ni Puškina! Srpski grof  Sava Vladislavič-Raguzinski je kupio u Carigradu malog crnca iz Etiopije, kao roba, i poklonio ga caru Petru Velikom, koji ga je krstio i usvojio. Taj mali –Ibrahim Petrovič Hanibal je bio niko drugi do pradeda Puškina, po majčinoj liniji. Znači, Puškin je imao interesantnu genetsku osnovu za šarolik i buran život.


Puškin je osvajao srca mnogih žena ali jedina koja je uspela da ga očara i veže za sebe bila je mlada Natalija Gončarova. Ona je plenila svojom lepotom, čednošću i u zanosu od te lepote Puškin piše svom prijatelju:
„Ja Ogončarovan“ što je značilo „Ja sam očaran Gončarovom".

Genije poezije našao je genija lepote. Posle dve godine su se venčali. Da njihov život neće biti dugovečan i srećan nagovestilo je puno nesretnih okolnosti tokom obreda venčanja i posle njega. Na samom venčanju Puškinu su iz ruke ispali Biblija i Krst a zatim i njegova burma, što se tumači da će supruga ostati udovica. Da će on rano umreti, nagovestila je i sveća koja se ugasila pre kraja obreda.

Proživeli su samo šest godina u braku, koji je prekinuo pucanj na dvoboju . Smrtno ga je ranio udvarač njegove žene, francuski plemić-oficir Dantes.
Mnogi smatraju da mu je lepota njegove supruge došla glave. Šta vi mislite?



Ruski hleb
(verzija za štampu)

600 g pšeničnog integralnog brašna
400 g belog pšeničnog brašna
100 g mlevenog lana
100 g pečenih semenki suncokreta
100 g seckanih oraha
100 g suvih šljiva
  50 g suvog grožđa
  1 kašika mirođije
  1 kašičica mlevenog kima

1 kašičica meda
50 g kvasca
Voda

So, biber
 
Samleti šljive i suvo grožđe.
Brašno izmešati u dubljoj činiji i dodati mu samlevene šljive, grožđice i ostale suve sastojke.
Kvasac izmešati sa 100 ml mlake vode i medom i ostaviti da nadođe.
Brašno sa svim sastojcima pomešati sa kvascem i dodati mlake vode onoliko koliko je potrebno da se umesi glatko testo oje se ne lepi za ruke. Pokriti krpom i ostaviti da raste oko sat vremena.
Uključiti rernu na 200°C.
Naraslo testo premesiti i oblikovati u željeni oblik.
Peći u zagrejanoj rerni dok hleb ne dobije rumenu i hrskavu koricu.


Labels: , , ,

35 36 37 38