02 03 Hleb & Lale, food & photography: Međ javom 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Međ javom

34

Pravila sam puter od karamele za Mezze. Prva tura mi je izgorela al nisam htela da je bacim. Puter je imao tamno braon boju, bio je gorkast ali je i dalje imao ukus karamele.
"Malo ti je zagoreo, ha..." kaže Miljan i zabode još jednu kašiku u teglicu.
Stalno sam pokušavala da mu objasnim da je to i dalje puter i da ne bi trebao da jede kašikom. A u isto vreme sam htela i ja da uradim isto šta i on. 100 puta.
Sedim za kompom pa samo pogledavam ka frižideru. Ili kad god prođem pored fridža ja se oma setim putera.
Kakvo iskušenje... Šta će tek biti sutra kad napravim i ne zagori mi....


Uopšte ne znam kako sam se setila kroasana. Ali odjednom puter od karamele je morao da se jede sa kroasanima. Kad je bal nek je tanderbal...
3 teglice novog putera su se hladile na stolu a iz rerne su mirisali kroasani. Kakvo savršenstvo!


A onda me je uhvatila blaga panika. Kroasani, puter od karamele a ja sama kući.
Dok sam fotkala, pojela sam dva... Uh, uh, uh!
I onda sam ih čula.
Galame napolju i kruže bajsevima kroz ulicu.
Nebojša, Nemanja, Perica i Martin. Obistinio se san.
Svaki kroasan sam presekla i namazala bogato puterom. Pun tanjir. Iznela sam pred njih a oni su svojim prašnjavim rukama, oduševljeno, sve razgrabili. Na licima im se videlo da nikad nisu nešto tako fantastično probali. Zaciktali, zahvalili se i otperjali dalje.
Na Blenderu su juče pitali da li postoji nešto dekadentnije od ovog putera.
Verovatno postoji. Al ja tako nešto nisam još probala.

Puter od karamele

(verzija za štampu)

Za 3 teglice:

300 g šećera
3,5 kašike vode
240 g putera (omekšao na sobnoj temperaturi)
¾  kašičice soli
200 g mlečne slatke pavlake (36%masti)

→ U šerpu (2l) sipajte šećer i vodu i na srednje jakoj temperaturi ostavite da se šećer potpuno otopi. Trudite se da što ređe mešate kako biste izbegli da se šećer kristališe.
→ Puter iseckajte na kockice.
→ Slatku pavlaku zagrejte tako da bude mlaka.
→ Kada je šećer dobio svetlo braon boju pažljivo dodajte kockice putera (iz 3-4 puta) i nežno mešajte sa drvenom varjačom. Kada se puter izmešao sa šećerom, dodajte slatku pavlaku (budite veoma pažljivi jer slatka pavlaka će početi da ključa i izgledaće kao da će iskipeti) i ugasite vatru.
→ Sve dobro izmešajte i ostavite sa strane da se malo ohladi.
→ Još toplu masu sipajte u teglice i kada se potpuno ohlade premestite u frižider.
Puter čuvajte na hladnom do 3 nedelje.

P.S. Pre upotrebe izvadite puter da se malo opusti ili mažite na tople kroasane.

Ili samo direkt iz teglice stružite. Al to bolje ne;)


Labels: ,

35 36 37 38