02 03 Hleb & Lale, food & photography: Nedelja zvana Radost 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Nedelja zvana Radost

34

Pravila sam branč u Radosti.
Ovog puta, kao iskusnija, prilagodila sam meni svojim mogućnostima i tek mi je malkice ruka podrhtala kod pripreme prve činije granole. Posle su ruke same radile, opuštene. Znale su gde su noževi, gde kašike a gde plitki tanjiri. A to je značilo puno.
Upoznala sam Ljilju od koje sam naučila šta znači držati sve stvari pod kontrolom u kuhinji. Ljilja me je oduševila. Ljilja je žena zmaj.


Bila sam srećna. Jako.
Jer je došao i Vule da brančira. I moje društvance da me bodri.
Jer sam dobila posebne ružice od Jelene, Ane i Marije.
I šolju od Malog Iv. Čista predivnost.
Jer se Ići svideo skon a Matiji krem sa kokosom.
Jer je Mariška krala salatu iz Aninog tanjira.
Jer su se tanjiri vraćali prazni.
Jer sam konačno upoznala Zoku i Ivana.


Ljudi su ćaskali. Smejali su se. Radost se orila od raznih zvukova.
Bilo je baš onako kako treba da izgleda branč jedne sunčane, junske nedelje.

Fotka - My pans and pots
Skons (scones) sa malinama

(verzija za štampu)

Za 16 trouglića:

250g brašna + brašno koje ćete dodati kad budete mesili testo (T400 oštro)
120 g šećera
½ kesice praška za pecivo
1 kesica vanil šećera
Prstohvat soli
90 g jako hladnog putera
150g malina
60 g mlečne, slatke pavlake

1 jaje
Malo šećera za posipanje

Uključite rernu na 220°C.
→ Maline, ako su zrelije i meke, staviti na salvetu kako bi se upio višak tečnosti.
U činiji izmešati brašno (250g), šećer, prašak za pecivo, so i vanil šećer.
→ Dobro izmešati.
→ Dodati puter iseckan na kockice.
Izgnječiti puter viljuškom, ne u potpunosti već da ostane nekoliko grumuljica koje se nisu pomešale za suvim sastojcima.
→ Dodati maline i samo lagano promešati.
→ U sredini testa napraviti rupu i sipati slatku pavlaku. Nežno i kratko izmešati i ostaviti da odstoji 2-3 minuta.
→ Izručiti testo na blago pobrašnjavenu površinu i umesiti glatko i meko testo (količina brašna potrebna za ovu konzistenciju zavisi od vlažnosti malina). Testo bude meko ali se ne lepi za prste. 
→ Dobijenu loptu podeliti na dva jednaka dela. Svaki deo rukama razviti na krug prečnika 20cm.
→ Svaki krug podeliti na 8 delova.
→ Ivice trouglova lagano zaobliti brašnjavim rukama.
→ Na tepsiju staviti papir za pečenje i na njega prebaciti skonse.
→ Umutiti jaje pa četkicom premazati površinu skonsa njime.
→ Posuti od gore sa malo šećera i peći oko 15 minuta odnosno dok se nisu lepo zarumenili, da budu zlatno žute boje(Ovi moji su se pekli malo duže. Za Radost sam pripremala sa jagodama i pekla sam ih do te zlatno žute boje i mnogo su bolji od ovih). 

Prijatno!

Skonse šaljem dragim Foozdijima za Ajme, koliko nas je!


Labels: , , ,

35 36 37 38