02 03 Hleb & Lale, food & photography: Odakle sam bila, više nisam 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Odakle sam bila, više nisam

34

Uvek sam mislila da se na selo ide da sadiš povrće i voće, možda da imaš i koke, krave i gice. Da gajiš pšenicu, kukuruz i šećernu repu i tako to.
Mi nismo imali u planu takve seoske aktivnosti....
Bojala sam se promene navika, načina života i svega onoga što sam znala da na selu neći imati.
"A šta ako neko od naše dece bude hteo da svira obou, šta ćemo onda?" znala sam tako, iznebuha, da pitam Miljana.
Ili " A šta ako budem htela da počnem da učim arapski? Da idem na jogu? Šta ću kad mi se jede kineski? A kuvani đevrek iz "Kao nekad"? A kako ću? A šta ću? A gde ću?
I koliko god da sam se radovala odlasku u našu, samo našu kuću, toliko sam bila rezervisana po pitanju nas kao seljana.


Onda kad smo počeli da živimo ovde, skontala sa da se na selo ide i da imaš svoje dvorištance u kom sediš i piješ hladan čaj.
Bereš svoje višnje.
Imaš dva mačka i dva psa.
Šetaš svako jutro u 7 sati uz kanal, da slušaš kako krekeću žabe i zuje pčele u krošnjama lipe.
Pozdravljaš nepoznate ljude na ulici.
Ostavljaš kola i bicikl otključane.
Voliš stare kuće, oronule ograde i zamišljaš kako će jednom neko doći tu da živi opet, da oživi sve te divne kuće.



Sve ono bez čega sam mislila da neću moći, ne trebam više. A i ako baš žarko želim, onda i nađem način da dođem to toga.
Kad me neko pita odakle sam, ja kažem iz Novog Sada.
Zaboravim da *odakle sam bila, više nisam*.
Sad sam Petrovčanka. Gospoja sa sela.


Sendvič sa namazom od avokada i parmezanom

(verzija za štampu)

Namaz od avokada:
(ideja)

1 zreli avokado
1 čen belog luka
1 kašika maslinovog ulja
1 kašikica limunovog soka (ili koliko želite)
So, biber


Ribani parmezan
Crvena paprika
Motovilac salata (ili neka druga salata)

→ Avokado kašikom odvojiti od kore i izgnječiti sa viljuškom.
→ U bleder staviti sve sastojke za namaz, dodati avokado i izmiksati da se dobije pasta.
→ Hleb namazati namazom, posuti parmezanom i prekriti paprikom i salatom.

Služiti odmah uz čašu domaćeg hladnog čaja (Iva, hvala za Magic Aloe green rooibos:*)


*Naziv priče iz istoimene knjige Dejana Stankovića

Labels: , , , ,

35 36 37 38