02 03 Hleb & Lale, food & photography: Prijateljstvo na prvi pogled 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Prijateljstvo na prvi pogled

34

- Bilo bi super da upoznamo neke nove ljude. I da nam postanu prijatelji. Samo ne znam gde bismo ih mogli naći.... 
I Peđa, i Ivana, i Srda i Vojke, svi imaju nove prijatelje. 
Mislim, nije da nam stari prijatelji nisu dovoljni, al bilo bi lepo upoznati još ljudi, sa nekih drugih strana. 

Zamišljeno kažem Miljanu, i krenem da nabrajam poznanike/potencijalne prijatelje. Niko se ne uklapa.
Par meseci kasnije, ispred kuće dočekujemo njih. Nove prijatelje.


Grle me i ljube kao da me nisu videli sto godina. A neki me nisu videli nikad.
I ja njima uzvraćam istom merom. Već ih volim i pitam se kako je to moguće.
Prijateljstvo na prvi pogled.
Ruke su im pune poklona kupljenih i upakovanih specijalno za nas, da nam život obogate. 
Napravila sam hleb sa starterom, krckave korice jer Iskra voli koricu da gricka. A nema lepše korice hleba  od one sa domaćeg hleba.
I kolače sam izvadila. I hladnu lubenicu i grčku salatu. I sve bi im htela dati odjednom, i pričati sa njima do jutra.
Kao da ih nisam videla sto godina. A neke od njih nisam videla nikad.


Oduševljava me njihova opuštenost i spontanost.
Iv je tiha, mila i kad priča kao da pevuši. Matija je grli pogledom svaki čas. 
Iva je duša, smeje se glasno i voli da priča.Htela bi sto stvari odjednom. Vladan se smeška kad je gleda, a kad sednu on spusti ruku na njena leđa, onako meko sa puno ljubavi.

A Iskra je devojčica, čist šećer. Topili smo se od ljubavi svi do jednog. Sa svojom koricom hleba, medicom i malim rozim ćebencetom. Voli kad joj Rudi lizne male, buckaste noge. Pa se kikoće i cikti a mi svi u tom momentu hoćemo da je zagrlimo od milošte.


Iv je napravila picu, njenu čuvenu sa tikvicama i krompirom malkice izmenjenu, pa jednu sa paprikom i kozjim sirom i jednu sa parmezanom. Iva i ja asistirale. Otvorili Moravu i Valjevsko pivo i priči nikad kraja. I na muškoj i na ženskoj strani.


Ujutro, doručak i smeh i ciktanje i lavež pasa. I Coko moja draga, kad se Iskra nasmeši.
I šta ćemo da kuvamo za ručak i kako ćemo da zidamo ogradu.
I odmarali se, čitali, kuvali, smejali, gledali formulu i ponašali se kao da se znamo sto godina. A neki od nas se poznaju tek koji sat. A neki se nisu ni poznavali.
Dugo sam želela nove prijatelje. Ovaj vikend sam dobila njih 5.

Spageti ala putaneska
(verzija za štampu)

Za 4 osobe:

2 kašike maslinovog ulja
4 filetića usoljene srdele-inćuna (sitnoseckanih)
2 čena belog luka (sitnoseckanog)
1 kašika kapara (iseckanog)
Crne masline (stavite po želji, ostavite ih cele ili ih iseckajte)
500 g zrelijeg paradajz ili konzerva pelata
(možete iskoristiti I 500 ml pasiranog paradajza samo će biti potrebno malo duže da se ukuva)
1 kašikica šećera
So, biber
Peršun ili Origano

Parmezan

400g špageta

→ Ako koristite sveži paradajz, isecite na veće komade.
→ Zagrejte ulje, dodajte srdele, kapar, masline i beli luk. Kratko propržite i čim luk zamiriše dodajte paradajz (ili pelat ili pasirani paradajz).
→ Dodajte so, biber, šećer i ukuvajte do željene gustine.
→ Dok se sos ukuvava, stavite vodu za špagete I kada proključa ubacite špagete I skuvajte al dente(da se pasta ne skuva u potpunosti)
→ Sveži peršun ili origano iseckajte I ubacite u sos.
→ Procedite špagete I ubacite u sos. Izmešajte sve I poslužite odmah, posuto parmezanom.


Ako ne volite srdele i kapare, nemojte da vas oni odbiju od ovog jela. Ne voli  ni Miljan ali Putanesku obožava:)
Prijatno!

Labels: , ,

35 36 37 38