02 03 Hleb & Lale, food & photography: Pusti pravog unutra 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Pusti pravog unutra

34

Kao da je znala da obožavam baš te pečurke, Ana je pripremila krostini sa lisičarkama. Artičoke ispod ulja, kapar, usoljene srdele i sir škripavac bili su poređani po stolu kao pratioci ovog jednostavnog a neverovatno ukusnog jela. Mislav sipa vino, vodu i nastavljamo tamo gde smo stali letos. Tek tako.
Osećala sam se toliko dobrodošla i voljena da sam ubeđena da smo u prošlom životu živeli kao prve komšije.


Ujutro, Lu spava pored mojih nogu.
Doručak sa pogledom na mandarinu i bambus, Ana i ja, pijemo zeleni čaj. Pričamo  i smejemo se bez prestanka.
Ana je smirena i staložena. Čak joj je i glas u harmoniji sa celim svetom. Moja sušta suprotnost i u isto vreme moja sušta sličnost.

Krenule smo na Dolac, jer ko je u Zagrebu bio a nije otišao na Dolac, taj ne zna šta je život. Život Zagrebački. Užurbani, obučen u dobar dan, hvala ljepo i vrlo ste ljubazni.
Na terasi okupanoj suncem čeka nas Marko. Pruža nam dva pušleka cveća, topli zagrljaj i
"Pa gdje ste do sad cure moje drage?".
Dolazi i Maša. Ima kapicu kao Cat woman i svako malo prsne u smeh.  Pijemo borovničeke, pričamo i usput se sunčamo. Tek tako.
Posle smo celo posle podne provele u društvu Kitchen Aid-a. Napravile smo piadine i torte od šargarepe za sutrašnji branč u Velvetu.
Uveče smo slavili Markov rođendan. Obukla sam crnu haljinu sa belim tačkicama što mi je šila mama, pila Ožujsko pivo i osećala se kao da sam bila već barem pet puta na Markovom rođendanu.


Kišnu i hladnu subotu utoplili su Sale, Nikolina i Anja.
Pokloni. Šareni, oni napravljeni sa srcem obojili su dan. Crveni oblak iz koga pada sladoled umesto kiše. Dva tartića od čokolade i rikote. Džem od šljiva sa rumom i liker od ruže.
I najlepši pokloni od svih, borovničeki u društvu dobrih ljudi. 
Odlazak na Mali plac na tavanu, Mrvica i osmeh za srećan put.


Čudan je ovaj univerzum. U moru duša, raznih, odveo me je do onih zaista dobrih.
Pravih.
Ja sam srećan čovek. 


Lazanje sa graškom, tikvicama I šargarepom

Mislavov i Anin post me je inspirisao da napravim lazanje a ideju za fil sam dobila od Džejmija.

Lazanje su, uglavnom, teško jelo. Iznenadićete se koliko je u vegetarijanskoj verziji lagano, ukusno i ispunjavajuće.

(verzija za štampu)

Za četiri osobe:

450 g smrznutog graška (ili svežeg ako je sezona)
2 srednje šargarepe (iseckane na kockice)
1 tikvica (deo isečen na kockice, deo na krugove)
1 glavica luka (sitnoseckanog)
3 čena belog luka (sitnoseckanog)
250 ml neutralne, mlečne, pavlake
500 g sitnog sira (Cottage cheese, mislim da Meggle pravi kod nas)
Parmezan
300 ml povrtne supe
Šaka sveže nane (sitnoseckane)
Sveži origano
Pakovanje lazanja
Prstohvat muskatnog oraščića
So, biber
Maslinovo ulje

→ Na malo maslinovog ulja, na jačoj vatri ispržite kratko šargarepu. Tek toliko da zamiriše.
→ Dodajte tikvicu isečenu na kockice, luk I beli luk. Kratko propržite.
→ Dodajte grašak.Pržite 5-6 minuta uz povremeno mešanje.
→ Pola količine sira pomešajte sa neutralnom pavlakom pa sve prelijte preko mešavine povrća. Dodajte supu, izmešajte i ostavite da se ukuva tek toliko da zgusne ali da i je i dalje tečno.
→ Kada se povrće malo zgusnulo, začinite sa soli i biberom, nanom i muskatnim oraščićem. Izmešajte I ostavite još 2-3 minuta da se ukrčka.
→ Jedan deo povrća sa pasirom za krompir blago pritisnuti nekoliko puta.
→ Uključite rernu na 180°C.
→ Na dno tepsije stavite par kašika povrća. Preko složite jedan red listova lazanja. Opet stavite sloj povrća, pospite parmezanom pa poklopite sa lazanjama.
→ U činijici izmešajte preostali sir sa 2 kašike vode. Polovinu prelijte preko lazanji. Dodajte malo vode (oko pola čaše) i u prostor između lazanji i zidova tepsije.
→ Folijom prekrijte tepsiju i pecite 45 minuta.
→ Nakon tog vremena izvadite tepsiju iz rerne, skinite foliju i preko lazanji izlijte ostatak mešavine sira i vode. Preko poređajte tikvice, pospite parmezanom, svežim origanom i poprskajte sa maslinovim uljem.
→ Temperaturu povećajte na 210°C i pecite lazanje bez folije oko 15-20 minuta odnosno dok se ne zarumene.

Poslužite toplo uz veliku činiju mešane zelene salate ili neke druge osvežavajuće salate.

Prijatno!

Labels: , , ,

35 36 37 38