02 03 Hleb & Lale, food & photography: Znaci koji život znače 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Znaci koji život znače

34

Nekad kao da se gušim.
Negativna energija svojim čeličnim rukama me gura u more ravnodušnosti i gorkih osećanja.
Kad naiđe loš period, ona je tu, smeška se i zadovoljno trlja ruke. Čeka znake slabosti.

Ja se ne dam, odgurujem se al nekad posustanem i počnem da se davim. Tada Univerzum šalje znake.
Da će biti sve u redu. Da isplivam iz mora negativnosti i bolje pogledam u svet.


Jer u tom svetu je došao Vule.
Ja slavim rođendan sa najdražim ljudima. I smejem se na porodičnom ručku dok sve poklone stavljem na sebe.
Dobila sam punu kesu lukovica narcisa na poklon.
Nedeljno jutro provodim u pidžami na kauču u društvu najbolje prijateljice. Jedemo burek. Svira komplacija napravljena samo za mene.
U Dajneru Iva, Iv, Tamara i ja pijemo prave američke šejkove. Sa cherry on the top. Naši muškarci su pored nas pričaju o kolima i muzici. A džuboks svira pesme iz pedesetih.
U dvorištu pod višnjom farbam nove drvene podloge za fotkanje.
Srbija zaista izgleda ovako.
Đole i Dejana mi donose kajmak, pravi, domaći, sa Ušća na Ibru.
Foozdarije dolaze iz Zagreba.
Vule i ja se nalazimo posle posla u gradu.
Mama mi je sašila haljinu i suknju.
Zajedno sa Mezze kuvam na Delikatesnom ponedeljku.
I....


Šalje mi znake da ne zaboravim šta ostaje kad se crta podvuče. Da je to jedino bitno.
Ja tada isplivam, ne osećam više ruke negative kako me guraju pod vodu. Odem lepo u moju kuhinju, napravim supu od cvekle i hleb od banane. Udahnem duboko i zovnem Miljana na ručak.
Life is simple, but is just not easy. Život je jednostavan ali ne lak.
I lep je.
Sve je stvar perspektive.


Čorbica od cvekle i đumbira

Cvekla je potpuno zapostavljena u našim krajevima. Jede se uglavnom ukiseljena. A ustvari je jedno neverovatno zdravo i ukusno povrće.
Savršena je u salatama, pečena u rerni sa krompirom i povrćem a tek za čorbice…
Sa đumbirom je jedan od najboljih prijatelja.

(verzija za štampu)

Za 4 osobe

3 veće cvekle (isečene na kockice)
1 glavica luka (sitnoseckanog)
2 čena belog luka (sitnoseckanog)
500 ml supe od povrća
500 ml vode (ako želite gušću čorbicu, smanjite količinu vode)
Komadić svežeg đumbira, narendan ili 1 kašičica suvog
So, biber
Maslinovo ulje

Pavlaka

→ Na maslinovom ulju propržiti cveklu par minuta pa dodati luk, beli luk i đumbir. Izmešati i pržiti minut/dva. Začiniti.
→ Sipati supu i vodu. Pokopiti i kuvati dok cvekla nije skuvana (oko 20 minuta).
→ Kada je cvekla kuvana, sklonite sa ringle i izmiskajte štapnim mikserom.
→ Vratite na šporet, još kratko kuvajte, par minuta i sklonite sa ringle.
→ Služite toplo sa kašikom pavlake.



Recept za Hleb od banane potražite u novom, novembarskom broju Mezze.
Jako je ukusan, vrlo se lako pravi i najbolji kompanjon za čaj u 5. Ili uz šolju mleka u 8 ujutro.

Prijatno!

Labels: , , , , ,

35 36 37 38