02 03 Hleb & Lale, food & photography: Druga šansa 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Druga šansa

34

Naša zgrada je gledala na Katoličko groblje. Najlepše groblje u Novom Sadu.
Stan je bio na dvanaestom, poslednjem spratu, pored lifta. Mali i bučan a zgrada stara i neugledna.
I mi srećni, presrećni što smo počeli da živimo zajedno.

Nisam znala da kuvam.
Pa smo jeli pomfrit. I jaja.
I pastu na sto načina. I pomfrit. I jaja. I tako.
Ali sam počela da učim. Ne znam zašto, ali htela sam sve sama ispočetka. Na moj način, na neki drugačiji način.
Miljan se smeškao, stoički podnosio sve moje neuspele eksperimente.


Za njegov prvi rođendan u našem stanu napravila sam tortu.
Tortu kakvu sam ja mislila da je super. Neiskusno.
Teta Seka je napravila tortu za koju je znala da je svima super. Iskusno. Maline, poslastičarska krema i šlag. Miljanova omiljena kombinacija. Svi su bili oduševljeni. Očekivano.
Moju torticu je probalo par ljudi. Samo sam ja bila oduševljena. Potpuno neočekivano.
Kombinacija je bila dobra, ali je bila malo suva. Ništa strašno, jel.

Čovek se na greškama uči.
Pa ne baš...
Sledeće godine sam napravila sa biskvitom od paradajza.
Pa one tamo sa čokladom i ribizlama. Ta je bila suva kao barut.
Onda par godina nisam pravila. Smatrala sam da nisam potencijal za torte. I da me niko ne razume.
Posvetila sam se slanom svetu.


I nakon nekoliko godina kuvanja, isprobavanja i utvrđivanja gradiva, napravila sam normalnu tortu za Miljanov rođendan. Sa plazma keksom, malinama i čokoladom. Svi su bili oduševljeni.
Onda sam napravila sa narandžama i čokoladom. I tu su obožavali.
Ne mogu da kažem da sam ja obožavala, ali treba napraviti kompromis. Bar za rođendane.
Pa sam napravila.

A onda je Miljanče neki dan, kada sam ga pitala koju hoće tortu za rođendan, rekao:
"Sećaš se one sa šumskim voćem što si pravila prve godine kada smo se preselili da živimo zajedno? E baš bi tu."
Moja prva torta je ipak ostavila trag! Dobila je drugu šansu! Talas oduševljenja me je preplavio.


Dala sam sve od sebe od ovaj puta bude savršena.
Miljanče samo takvu i zaslužuje.

Srećan rođendan!

Torta sa šumskim voćem i kokosom
(verzija za štampu)

Za kalup od 15cm. Ako pravite u standardnom kalupu od 26cm, poduplajte količine!

Biskvit:
150 g šećera
85 g brašna
40 g kakaoa
½ kašikice praška za pecivo
½ kašikice sode bikarbone
Prstohvat soli

1 jaje
90 ml mleka
3 kašike ulja
1 kašikica ekstrakta vanile

90 ml vruće vode

Glazura sa belom čokoladom i kokosom:
2 pune kašike Ella sira (ili bilo koji drugi sitni sir za koji znate da se dobro ponaša u kremama)
250 ml mlečne, slatke pavlake
50 g kokosa
200g bele čokolade
Šećer u prahu po želji

100 g čokolade sa min 65% kakao delova
Šumsko voće
Džem od kupine
Kokos

→ Uključite rernu na 180°C.
→ U činiji izmešajte suve sastojke za biskvit. U drugu činiju ulupajte jaje, dodajte mleko i ulje. Dodajte suve sastojke za biskvit i sve dobro izmešajte mikserom. U ovu smešu sipajte vruću vodu i nastavite sa mućenjem tako da svi sastojci dobro izmešaju.
→ Kalup za tortu obložite papirom ( i dno i ivice) za pečenje i izlijte u njega biskvit. Pecite u zagrejanoj rerni oko 40 minuta. Kada je biskvit ispečen (test sa čačkalicom), izvadite ga iz rerne i ostavite da se ohladi u modli. Dok se biskvit hladi, pripremite glazuru.
→ Belu čokoladu otopite na pari. Mikserom umutite mlečnu pavlaku. Dodajte polako sir, izmešajte. Dodajte kokos pa lagano izmešajte. Na kraju dodajte rastopljenu belu čokoladu koja se malo ohladila.
→ Otopite crnu čokoladu na pari.
→ Ohlađen biskvit izvadite iz modle i prebacite na stalak za služenje. Presecite biskvit po dužini da dobijete tri kore iste debljine. Na donju koru nanesite džem od kupine pa preko stavite polovinu šumskog voća. Poklopite sa korom koju ćete namazati otopljenom crnom čokoladom i preko stavite ostatak šumskog voća. Preklopite trećom korom i nanesite glazuru. Prvo u tankom sloju pa stavite na u frižider (10-15 minuta) na kratko da se stegne. Nakon toga nanesite ostatak. Pospite sa kokosom i stavite u frižider da se hladi.

U odnosu na prvu verziju ove tortice, ubacila sam džem od kupine.
I umesto šlaga, napravila sam ovu divnu glazuru.
Rezultat je savršeno sočna torta, punog ukusa, neobična ali opet dovoljno poznatih ukusa da je zavolite na prvi zalogaj.
Iskusno, zar ne? :)


Labels: , ,

35 36 37 38