02 03 Hleb & Lale, food & photography: Kad stigne proleće 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Kad stigne proleće

34

izvučem iz ormara mint i crveni mantilić. Crne, plitke, tanke čizmice. I tirkizno plavu torbicu.
Razmišljam o cveću na biciklu i vožnjama kroz selo. Jutarnjim šetnjama po zelenoj, mekoj, travi i Simku i Rudija kako se sunčaju na terasi. O hortenzijama plavim i crvenim koje su stigle juče. Travi koju smo posadili i drvenoj ogradi.


Budim se u 6:30.
Doručkujem pored prozora obasjana suncem. Pravim sveže sokove i blendam smutije. Mladi luk i sremuš svuda stavljam. Rotkvice hrskam u svakoj prilici. U hlebove ubacujem semenke i integralna brašna.
Pijaca mi je omiljeno mesto.


Kujem velike i male planove sa inspirativnim ljudima. Na salašima, na sunčanim ulicama, njivama i u frizerskim salonima.
Jedem picu sa Miljanom u Katoličkoj porti u bašti, držimo se za ruke i šetamo do stanice kroz uličice i hvatamo zadnji večernji bus.

I volim nove dane i životnu radost što nam daju.


Srećna sam što u tom izobilju darova mogu i ja da učestvujem sa davanjem.
Osim recepta za ove super sočne kapkejks, re:art:concept i ja vam poklanjamo dva seta od porcelana za uživanje u kuvanju, posluživanju i fotografisanju. Podmetač, činijica i dve oznake za tegle.
Možda ste primetili da mnogo volim činijice i tanjire nepravilnog oblika. Dugo sam ih tražila i kada sam videla Bojanine radove bila sam potpuno oduševljena što su činijice, tanjirići i svašta još nešto, konačno i meni dostupni.
Obožavam što su od porcelana a osećam njihovu teksturu pod rukama. Svaku priliku koristim da u njima poslužim hranu jer donose pravo osveženje na sto svojim blago nepravilnim oblikom. Kada fotografišem hranu, oni su mi jedan od omiljenih asesoara.

I mnogo mi je drago da i vama predstavim Bojanin rad i što će njeni slatki porcelanski komadi stići baš do čitalaca Lala.

Da biste učestvovali u darivanju potrebno je da:

* Like-ujete facebook stranicu re:art:concept
* Ostavite komentar ispod posta

Svaki share je dobro došao jer dobre stvari treba deliti :)
Darivanje traje do srede 26.03. u 23:59. Random.org će izvući dva srećnika a ja ću objaviti ovde i na facebook stranici imena.


Kapkejks sa čia semenkama, šlagom od kokosovog mleka i kremom od limuna

Za 6 kapkejksa:

100 g integralnog pšeničnog brašna
50g mlevenih badema
¼ kašičice sode bikarbone
½ kašičice praška za pecivo
½ kašičice soli

75g šećera od šećerne trske
Narendana korica 1 limuna
1 jaje
1 vanilin šećer
60ml ulja
60ml jogurta

1 kašika čia semenki (ili maka)

Krema od limuna:
1 jaje 
1 žumance
50g šećera
3 kašike sveže isceđenog limunovog soka 
15g putera
1 kašika izribane korice limuna 
         
Šlag od kokosovog mleka:
1 konzerva kokosovog mleka koju ste dobro ohladili
(odaberite kokosovo mleko koje ima razdvojeno čvrsti i tečni deo. Meni je najbolje ono što ima da se kupi u Tempu marke Delhaiza. Nema povoljnijeg što se tiče cene a stvarno je kvalitetno. Ukoliko je kokosovo mleko tečno, ne može se napraviti šlag)
Šećer u prahu po ukusu
Suvi kokos za posipanje

→ Rernu uključiti na 170°C.
→ Pomešajte suve sastojke u činiji.
→ U drugoj činiji pomešajte limunovu koricu i šećer. Dodajte jaje i umutite sve penjačom, čisto da se poveže. Dodajte ulje i jogurt i izmešajte.
→ Pomešajte mokre i suve sastojke, i samo lagano izmešajte.
→ Ubacite čia semenke (ili mak). Opet lagano promešajte i sipajte u kalupe za mafine ili kapkejkse koje ste prethodno bogato namazali puterom. Kalup treba da je ispunjen do ¾.
→ Pecite oko 15-20 minuta u već zagrejanoj rerni i pre nego što ih prebacite na rešetku, ostavite da se prohlade u kalupu.
→ Dok se kapkejks hlade na rešetki, pripremite kremu i šlag od kokosovog mleka  
→ U jednu šerpicu pomešajte sve sastojke za kremu i kuvajte na pari 10-15 minuta. Često mešajte, svaka 2-3 minuta dok ne dobijete lepu, kompaktnu kremu. Ostavite da se ohladi sa strane.
→ Kašikom izvadite sadržaj iz  konzerve kokosovog mleka tako da vam se ne pomeša sa vodom. Prebacite u plastičnu činiju i izmiksajte mikserom 1-2 minuta. Dodajte šećer koliko volite i još miksajte minut/dva dok niste dobili šlag.

→ Ohlađene kapkejkse ukrasite kremom i šlagom i poslužite. Ako nemate kalup za kapkejks, možete kašikicom izdubiti rupicu koju ćete puniti kremom.

Kapkejks su sočni i vazdušasti u isto vreme. Mogu da stoje nekoliko dana i meni su najdraži za doručak.

(Čia semenke sam dobila na poklon od Doktora i oduševljena sam njihovom nutritivnom vrednošću. Imaju da se kupe u Biošpajzu, neverovatno su zdrave. I podosta skupe ali se koriste u malim količinama tako da dugo traju. Ja sam počela da ih koristim svakodnevno.)
(verzija za štampu)


Bojanu i njene radove možete upoznati i uživo u subotu, 29.03. u Zanartu u Novom Sadu u okviru Popup vikenda.

A njeno porcelanske lepote možete kupiti i ovde:

* Gradstor, KC Grad, Braće Krsmanović 4, Beograd
* Galerija ​Paspartu, ​Nušićeva 10, Beograd
* Zanart, Svetozara Miletića 25, Novi Sad
* Atelier Visala, Ostrvo Vis, Hrvatska
* Atelier Galerija Brek, Fontika 2, Rovinj, Istra, Hrvatska
* Babushka Boutique, Gosposvetka cesta 8, Ljubljana, Slovenija
* The New Label Project, ​Rozengracht 75, Amsterdam, Holandija

re:art:concept blog
re:art:concept web site

Labels: , , , ,

35 36 37 38