02 03 Hleb & Lale, food & photography: Poslastica za prijatelje 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Poslastica za prijatelje

34

Najviše na svetu volim Miljana, mamu, tatu, Vuleta i Simku i Rudija.


Mamu, tatu i Vuleta sam dobila. Miljan i ja smo se sami odabrali. A Simku i Rudija nam je odabrao život.

Simka ima skoro 7 godina. Mirna je i ima najozbiljniji pogled na svetu. Vrlo nežna gospođica.
Spava isključivo na podu. Kada laje zvuči jako opasno a u stvari se plaši i svoje senke.
Najviše od svega voli da jede sir. Kada grmi pobegne u ormar.
Našli smo je na Petrovaradinu, baš za moj 26 rođendan. Pretrčala je put ispred naših kola i sakrila se u neku veš mašinu.
Kad nas neko pita gde smo našli Simku, mi uvek kažemo: u veš mašini.


Rudi ima skoro 3 godine. Strašno je nemiran i najsmešniji je pas na svetu.
Pošto je mali, patosarac, voli da spava na visini. Ima svoju foteljicu. Kada smo ga našli, bio je veličine šake, bolestan i sam, pa da ga utešim, stavljala sam ga blizu srca da oseti blizinu i ljubav. I dan danas voli da se ugura u naručje. Jako voli kuvano povrće i sir. Kada ga šetamo, vuče kao manijak.
Našli smo ga na Avijatičarskom naselju, na okretnici petice.
Kad nas neko pita gde smo našli Rudija, mi uvek kažemo: na autobuskoj stanici.


Volim još i Žuću ali ne najviše na svetu. Ne zato što ne volim mačke, već zato što smo do sada usvojili tri mačora  i ostali bez sva tri. Svi su negde nestali. Valjda je to neki moj odbrambeni mehanizam...
Žuću i Crnog smo prihvatili jer ih  niko nije hteo. Neko ih je ostavio na parkingu dok su bili skoro pa slepi. Uvek su se super slagali i bili oko kuće a onda je Crni nestao. Veterinar kaže da ga je Žuća oterao.
Crni je lutao po vasceli dan a Žuća luta po vascelu noć.
Najviše vole da jedu one konzerve za mace ali to dobiju samo za Novu Godinu.


Zbog svih njih moje srce je veće i toplije mesto, svaki dan učine vedrijim.
Ja sam srećnik što su tu.

Šapice sa bundevom, spanaćem i lanenim semenom (poslastica za kuce)

Ovi recepti nisu interesantni samo nama koji imamo kućne ljubimce. Oni koji ih nemaju mogu da ih naprave kao poklon svojim prjateljima koji imaju živuljke. Sigurna sam da ćete oduševiti i njih i njihove čupave prijatelje!

(blago izmenjeni originalni recept)

250-300g integralnog ovsenog brašna
4 kašike lanenog semena
½ kašičice praška za pecivo
250 ml pirea od bundeve
4 kašike maslinovog ulja
2 šake spanaća (sitno seckanog)

→ Bundevu (oko 400g) izrendajte i stavite u šerpu sa malo vode, poklopite i na srednje jakoj temperaturi kuvajte oko 10 minuta pa posle otklopite i pustite da sva voda ispari. Štapnim mikserom napravite pire.
→ Uključiti rernu na 175°C.
→ U činiju pomešajte pire od bundeve,spanać, ulje i laneno seme. Izmešajte.
→ Dodajte pola brašna i prašak za pecivo, dobro izmešajte pa polako dodavajte brašno dok ne dobijete kompaktno testo. (možda nećete morati da potrošite svo brašno, zavisi od vlažnosti pirea)
→ Uzmite po kašiku testa i pravite kuglice približno iste veličine.
→ Kuglice spljoštite rukom na debljinu oko 1 cm. Kažiprstom pritisnite blizu ivice kako bi se napravilo udubljenje a iznad štapićem za ražnjići napravite tri rupice.
→ Poređajte na tepsiju koju ste obložili papirom za pečenje i pecite 25 minuta u već zagrejanoj rerni.
→ Kada je prošlo vreme pečenja, izvadite i ostavite da se ohlade.
→ Čuvajte u zatvorenoj tegli, u frižideru do 2 nedelje.

Kockice sa sirom i tunjevinom (poslastica za kuce i mace)

250g integralnog ovsenog brašna
1 jaje
1 konzerva tunjevine (komadići, oceđena od ulja)
2 kašike ulja koje ste ocedili iz konzerve
100g izrendanog sira (trapist, edamer...)

→ Uključiti rernu na 175°C.
→ U činiju izlupajte jaje, dodajte ulje i sir. Izmešajte.
→ Dodajte pola brašna, dobro izmešajte pa polako dodavajte brašno dok ne dobijete kompaktno testo. 
→ Radnu površinu pobrašnjavite i razvaljajte testo na debljinu 1 cm.
→ Isecite trake iste debljine, pa pređite poprečno nožem tako da dobijete kockice iste veličine.
→ Poređajte na tepsiju koju ste obložili papirom za pečenje i pecite 15 minuta u već zagrejanoj rerni.
→ Kada je prošlo vreme pečenja, izvadite i ostavite da se ohlade.
→ Čuvajte u zatvorenoj tegli, u frižideru do 2 nedelje.
(verzija za štampu)


Simka i Rudi obožavaju ove poslastice! Žuća isto! Ja sam primetila da sam jednako srećna zbog toga kao i kad Miljanu ispečem tortu :D Poslastice zahtevaju jako malo posla, zdrave su i najvažnije od svega, znamo sve šta je stavljeno u njih.
Prijatno vašim kucama i macama :)

Ukoliko razmišljate o kupovini ili uzimanju psa ili mačke, molim vas dajte šansu i napuštenim kucama i macama. Azili i ulice su ih puni a oni će vam pružiti jednako ljubavi i nežnosti kao i rasni. A to je jedino važno.

Labels: , , ,

35 36 37 38