02 03 Hleb & Lale, food & photography: Pešta za mamu 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Pešta za mamu

34

Prvi put, onako zaprave, u Budimpešti sam bila pre skoro 14 godina. Beše to moje prvo samostalno putovanje u svet. Sedam dana sam provela hodajući njenim ulicama. Tada sam imala foto aparat sa filmom i slike u albumu prikazuju crnokosu devojku i plavokosog mladića, sa smešnim frizurama i osmesima do ušiju, kako uredno poziraju pored svih znamenitosti grada. Ne sećam skoro ničega. Ali se vrlo dobro sećam emocije- slobode i osećaja da se nalazim u najlepšem gradu na svetu.



Tim istim ulicama, nakon svog tog vremena, krenuli smo mama, Vule i ja da proslavimo njen rođendan.

Andrassy ulicom 
na vino i pizzu pored parlamenta.
kurtoš kolač u Vaci ulici.
kafe i kafice u sunčanim baštama i Starbucksima.
vožnju brodićem po Dunavu.
do trga Heroja u smiraj dana.


Mama i Vule nisu hteli da se slikaju i ja sam lovila svaku priliku da ih uhvatim nespremne.
Vule skoro nikad nije fotkao jer ne može on sad da namešta te parametre, dosadno je.
Mama kad je fotkala, fokusirala je čudne stvari. Te su mi fotke omiljene.


Hodali smo i hodali. Pravili puno pauza, da čitamo vodiče i knjige i da se smejemo.
Vozili se tramvajem, metroom, brodićem.
Najviše nam se svidela Jevrejska četvrt i dok smo je obilazili sreli smo dečaka sa crnom kapicom i onim uvijenim zulufima. Bila je nestvarno.


Vule i ja smo se posvađali samo jednom ali smo se odmah pomirili. 
Posle smo išli u Budim da se šetamo njegovim kaldrmisanim ulicama i probamo čuvenu Doboš tortu u starinskoj Ruszwurm poslastičarnici. Torta je bila bezveze, Vule kaže da je mamina bolja. Mama se složila. 

Langoš nismo našli nigde i uopšte mi nije bilo jasno zašto, a Kurtoš kolač me je razočarao.


Kada bih morala da se setim boljeg načina da proslavimo mamin rođendan, ne bih mogla.
Sve, baš sve je bilo kako treba.
I vreme, i mi, i grad, taj divni grad koji jeste jedan od najlepših na svetu.
Meni.

Maskarpone
(recept)

Koliko god da sam razmišljala o nekom mađarskom jelu, stalno sam se u mislima vraćala na pizzu koju smo jeli za mamin rođendan. Sa lososom i maskarponeom. Bila je savršena, morala sam ponovo da je napravim. Za to mi je bio potreban maskarpone, koji naravno ne postoji ni u širem krugu Petrovca.
Pa sam ga napravila. Kremast i blag, baš kakav i jeste pravi maskarpone.

600 ml mlečne, nešećerene, pavlake za kuvanje
2 kašike limunovog soka

→ Na pari kuvajte pavlaku oko 20 minuta
→ Sklonite sa strane i dodajte limunov sok. Promešajte sve.
→ Cediljku stavite na šerpicu i obložite gazom (duplo) ili debljom krpm. Kada se pavlaka ohladila, poklopite i stavite u frižider na 24h.
→ Nakon toga izvadite iz cediljke i prebacite u činijicu koja može da se poklopi kako biste mogli da čuvate maskarpone u frižideru (do 7 dana)

Iskombinujte ga sa slanim i slatkim varijantama. Uvek je savršen.
(verzija za štampu)


Mi smo ga jeli na pizzi sa dimljenim lososom, sa svežim jagodama i napravila sam jedan divan desert koji nosim na jedno posebno mesto. O kom ćete uskoro čuti  više i jedva čekam da vam pričam :) 
Prijatno!

Labels: , , ,

35 36 37 38