02 03 Hleb & Lale, food & photography: Prvo sam svuda nosila kišobran. 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Prvo sam svuda nosila kišobran.

34

Bilo mi je teško, nervirao me i imala sam rupu u stomaku. Ne zbog poplave, bezobrazne majke prirode što nas kažnjava jer bacamo plastične flaše i kese svuda, već zbog njihove pohlepe, nesposobnosti, nemara i svega onog najgoreg u ljudima. Zbog toga što ljudi pate a nisu morali.


Onda sam obula gumene čizme, i obukla kabanicu. Bilo mi je lakše i počela sam da gazim kroz bare i šljapkam gde god stignem. Navikla sam se na kišu. Sve je bilo tako zeleno, i boje su bile neverovatne. I kamin smo upalili jednom.
Ali je rupa i dalje bila tu. Zbog toga što znam šta znači izgubiti sve i zbog toga što sam se setila kakav je osećaj biti izbeglica zbog njihove pohlepe, nesposobnosti, nemara i svega onog najgoreg u ljudima. Zbog toga što ljudi pate a nisu morali.


Sunce je sinulo, trava je meka, hortenzije su procvetale sve od reda. Višnja je rodila kao luda. Ispod druge višnje sam stavila ležaljku, sunčala se, pila kafu, čitala... Uživala sam, priznajem.
Pijaca je procvetala, sa svih strana sve mlado. Zeleno, hrskavo, slatkasto...
Izvukla sam sanadale iz kofera. Tanke haljine i ranac na ciklama cvetove.
Kao da onog perioda sa kišom nije ni bilo. Eto da nema te rupe u stomaku, mogla bih da se zakunem da sam sve sanjala.


Priroda ne mari za našu muku. Ni ne treba, to nije njen posao. 
To je posao za njih. 
Samo što oni to ne shvataju ozbiljno. Tako da je naš.


Pasta sa španatom i graškom
Za 2 osobe:

2 šake očišćenog,mladog graška
2 šake mladog spanaća
200 g testenine (kratkog oblika)
Parmezan ili pekorino (rendanog)
100 ml neutralne, mlečne pavlake
So, hladno ceđeno maslinovo ulje
1 čen belog luka (sitnoseckanog)
1 kašika ulja od tartufa (ulje od tartufa se može kupiti u Metrou, ako nemate, nije neophodno, ali ulje doprinosi superiornom ukusu)

→ Očistite grašak i španat operite.
→ Stavite vodu da proključa.
→ Stavite pastu u ključalu vodu, posolite.
→ 5 minuta pre kraja kuvanja paste (pogledajte uputstvo na kesici koliko je dugo potrebno kuvati)ubacite grašak.
→ 2 minuta pre kraja kuvanja paste, ubacite španat.
→ Kada je pasta skuvana, procedite sve kroz cediljku.
→ U tu istu šerpu, stavite malo maslinovog ulja i beli luk i zagrejte na ringli. Čim beli luk zamiriše, dodajte pastu i povrće. Promešajte pa dodajte neutralnu pavlaku za kuvanje. Dobro promešajte i nakon minut sklonite sa šporeta.
→ Narendajte parmezan ili pekorino, dodajte ulje od tartufa i poslužite toplo.
(verzija za štampu)

Možete da koristite i običan grašak i španat ali sada na pijaci vlada mladost pa iskoristite je za delikatniji ukus.

Prijatno!


Sutra, petak, 30.05.2014. počinje Art Eco Market u Katoličkoj porti u Novom Sadu. Biće jako interesantnih izlagača a i prikupljaće se pomoć za nastradale u poplavama koje su nas zadesile. I tako do 
06.06. u 19h.
Tamo ćemo biti i Ivana i ja, pravićemo razne zdrave zalogaje i gutljaje.
Svratite da proćaskamo!

Takođe,
Srbija: sms na 1003
BiH: sms na 1458
Hr: poziv 060 90 11

Labels: , , , , ,

35 36 37 38