02 03 Hleb & Lale, food & photography: Odjednom leto 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Odjednom leto

34


Ovo je trebao biti post u kom najavljujem pauzu na blogu. Do nekog oktobra.
Mislila sam da se diskonektujem.
Spremim asesoare za fotkanje. Ofarbam ofucane komade drveta koje sam donela sa prekratkog letovanja (5 dana, 2 dana kiša).
Očupam korov ispred kuće. Okrečim zid u kupatilu.
Improvizujem ormar i sve složim onako lepo, pod konac.
I tako u nedogled sa svim tim dosadnim stvarima.


Ne, ne želim da idem na more?! (edited: dobro, možda malo želim)
Sve što želim u ovom trenutku je jedno dosadno leto.
Da od dosade ispečem hleb.
Smišljam recepte. Isprobavam.
KUVAM.
Fotografišem, vežbam.
Pijem vino ispod višnje dok me grizu komarci.
Upalim prskalicu za travu i legnem ispod nje u kupaćem (hvala Markus na ideji).
Pročitam bar pet knjiga.
Idem na Bećarac sa Bobijem.
I šetam se sa Miljančetom i društvancetom po selu kasno navečer.


U stvari, htela bih da radim-ne-radim-ništa.
Radujem se septembarskom putovanju za koje štedim od januara. Radujem al ništa ne planiram!
Čitam blogove uz jutarnju kafu i pinujem do besvesti.
Danka da mi dođe u virtuelne goste. I Miljana nateram da mi napiše post o Siriji.
Instaliram novi templejt koji sam kupila još pre dva meseca....


Mislila sam da se diskonektujem, da sam strašno umorna. Zadovoljno umorna.
I jesam zadovoljna i jesam umorna ali od orcanja. I osećam potrebu da ostanem konekted.

Tako da, dugo toplo ljeto, kućo moja draga
bring it on!

Letnji takos

Uvek sam želela da napravim takose i kada sam videla koliko je to jednostavno, oduševila sam se. Ali pošto sam se pravila pametna, samo mi je jedan ostao čitav. A zaista nema potrebe za pametovanjem.


Za dve osobe:

4 manje tortilje (ili takosa)
1 kašika ulja
½ avokada
½ tikvice (seckana na kockice)
1 čen belog luka (sitnoseckanog)
1 paprika
Nekoliko šeri paradajza (iseckani na četvrtine)

Namaz:
3 kašike milerama
½ kašičice belog luka u prahu
¼  kašičice aleve paprike
Prstohvat kumina
Prstohvat mlevenog korijandera
So, biber

Gauda sir (izrendan)

2 mlada kukuruza šećerca

→ Upalite rernu na 190°C.
→ Na ½ kašike ulja propržite papriku i tikvice 3-4 minute na jačoj vatri pa onda dodajte beli luk i pržite dokle god ne ispari sva voda koju su tikvice pustile (5-6 minuta)
→ Dok se tikvice peku, mokrom rukom pređite preko tortilja, sa svake strane, pa četkicom premažite sa vrlo malo ulja.
→ Postavite ih na rešetku u rerni tako što ćete oba kraja provući između proreza (kao kada kačite veš). Vodite računa da između dva kraja bude dovoljno mesta kako vam se ne bi krajevi spojili dok se peku (kao što se meni desilo :/) Pecite 7-10 minuta. Pažljivo izvadite iz rerne i ostavite da se ohlade. Najbolje da pogledate ovaj link.
→ Dok se tortilje pretvaraju u takose, tikvice će biti gotove, sklonite ih s ringle i napravite namaz.
→ Pomešajte mileram i začine i ostavite sa strane.
→ Kukuruz isecite na nekoliko komada i ispecite u teflonskom tiganju na srednje jakoj vatri(nemojte dodavati ulje!). Trebaće vam oko 10 minuta ako ste koristili mladi kukuruz. 
→ Kukuruz nožem odstranite od klipa. Avokado poslednji isecite na tanke kriške.
→ Takos premažite sa namazom i dodajte sve sastojke koje ste pripremili.
(verzija za štampu)

Služite odmah.


Prijatno!

Labels: , , , , ,

35 36 37 38