02 03 Hleb & Lale, food & photography: Pod suncem Toskane 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Pod suncem Toskane

34

Pola avgusta je dobro prošlo. Trudila sam se da ne razmišljam previše, sređivala sve ćoškove po kući, kuvala, kosila travu i čupala korov. Napravila sama ombre. Družila se.


Kako je septembar krenuo da se približava tako je moje kuliranje putovanja koje sam dugo priželjkivala slabilo. I dok si pljesnuo rukama, prestala sam da živim sada i  preselila se  u neki paralelni svet u kom vreme stoji i nedelju dana u Toskani, u kući na sred polja, u stvari traje mesec dana. I tamo mi kuvamo, vozimo bajs po brežuljcima, obilazimo seoca, more, i naravno, jedini smo turisti. Pijemo vino, jedemo pekorino i sočni, zreli paradajz preliven maslinovim uljem. Novac ne postoji. Sunce sija svaki dan, nije ni prevruće već onako taman. I tako je lepo tamo iiiii


iiii ja želim da se vratim u sadašnjost i da uživam u kiši, pokrijemo se laganim ćebencetom, gledamo filmove, grickamo kokice i uživamo u poslednjim danima leta. Ne želim da odbrojavam dane, da trčim kući  s posla uvalim se u ležaljku ili krevet i preselim se u taj paralelni svet. Ali ne uspevam.


Sve dok me jedan šamar života ne vrati u stvarnost i ja zaboravim i na Toskanu i na snove i brežuljke.
Sve dok jedna nedelja u voćnjaku, u udolinici, me ne podseti da Toskanu imam i na 45 minuta od kuće i koliko je dobro ležati ispod šljive u društvu.
Sve dok ne skontam da će kiša padati  na mom putovanju iz snova. Da će možda biti hladno i da će biciklovi koje nosimo ostati u garaži.
Dok se ne ušinem tri dana pre putovanja i sedim na tvrdoj stolici u čekaonici kod lekara, sa Miljanom, i čekam dva sata da dobijem lekove. I ne znam da li da se smejem ili da plačem.


Paralelni svet mi se sada čini malo i smešan i u stvari je dosadan u toj svoj savršenosti.
Mnogo je prijatniji ovaj gde nemam pojma šta me čeka sutra, da li će padati kiša i da li ću uopšte moći da vozim bajs jer dok ovo kuckam, i dalje me bole leđe.
I stvarno ništa ne očekujem već sam samo strašno radosna što ćemo ovu godišnjicu da proslavimo u Toskani u sjajnom društvu.

Živeli!

Sendvič sa grilovanim tikvicama i namazom sa feta sirom i harisom

Za 6 osoba:

1 kg tikvica
1 kg hleba
Salata po želji
Maslinovo ulje

Namaz sa harissom:

250g feta sira
100g milerama
2 kašike majoneza
½ čena belog luka (izgnječen)
Harissa po ukusu (ukoliko nemate harissu, stavite malo aleve paprika, kumina, kima i korijandera. Ako želite da je napravite , možete koristiti naše sušene slatke ili ljute paprike.
(verzija za štampu)

→ Tikvice isecite na tanke krugove. Teflonsku gril tavu dobro zagrejte i poređajte po dnu tikvice. Ostavite pola minuta, posolite pa okrenite sa druge strane. Nakon 1 minuta poprskajte sa malo maslinovog ulja i pecite uz okretanje dok se tikvice nisu zarumenele. Ponovite postupak dok ne utrošite sve tikvice.
→ Pomešajte sve sastojke za namaz tako što ćete feta sir izgnječiti i kremasto umešati sa ostalim sastojcima.
→ Složite sendvič. Isecite hleb i na dva parčeta namažite sa obe strane namazom. Dodajte salatu i grilovane tikvice i poslužite iz hladno belo vino po mogućnosti negde ispod šljive :)

Prijatno!

Sonja hvala za aparat :*

Labels: , , , , , , ,

35 36 37 38