02 03 Hleb & Lale, food & photography: Čas sušija u "Bizu" 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Čas sušija u "Bizu"

34

Prvi puta sam probala suši u Milanu, naravno. Bila sam zgrožena u prvi mah. Pristojno sam pojela jedan nigiri sa svežim lososom, naježila se i pomislila kako zaista nema potrebe da ponovo tako nešto jedem. Međutim, nešto ipak nije bilo u redu jer za dva dana sam se ponovo našla u istom suši restoranu i ovog puta oduševljeno jela nigiri sa svežom sipom i maki sa lososom. Probala sam i wasabi i ukiseljeni đumbir da očistim nepce. Od tada suši uvek jedem kada putujem u gradove za koje znam da su odlično opskrbljeni svežom ribom. I nikad ga ne jedem kod nas. Sumnjičava sam povodom svežine morske ribe koja nam stiže.


Kada su me Anita i Ivana iz "Whole in one communications" pozvale da prisustvujem času sušija u restoranu Bizu, pomislila sam kako je to idealna prilika da se uvučem u suši kuhinju i proverim kako stvari stvarno funkcionišu kod nas kad pričamo o svežoj ribi. I prijatno sam se iznenadila, pogotovo što se tiče svežine.


Marija i ja smo se dobro snašle i na radionici, u kuhinji restorana i na degustaciji. Svuda smo zavirili, svašta smo ispitali i najvažnije, svašta smo naučili. S vremena na vreme, društvance i ja pravimo (igramo se) suši. Uvek su to vegetarijanski zalogaji, nekad sa dimljenim lososom. I sve do radionice u Bizu-u, ja sam bila ubeđena da ipak znam da pravim suši, da mi je internet dovoljan da skontam kako šta. Pažljivo slušajući šefa restorana, shvatila sam da baš i nemam pojma :)
Npr. maki nikad ne treba praviti unapred. Jer nori alga postane žilava. Jednom sam 4-5 sati pre dolaska gostiju urolala maki sa dimljenim lososom i avokadom i sva sretna kasnije poslužila gostima... nesretnim :P


Kada sam ugrabila slobodnog vremena, odlučila sam da opet napravim vege maki ali ovog puta sam radila onako kako sam naučila na radionici. I stvarno su rolnice bile mnogo bolje i pirinač je bio odličan. 
Možda se pitate zašto bi uopšte išli na čas pravljenja sušija kada em što ima na netu sve objašnjeno, em ću i ja da vam dam neki moj recept. Pa jer osim što ćete naučiti još puno cakica možda je najvažnije to što ćete probati pravi i kvalitetan suši.

Ovaj post sam napisala jer je meni stvarno bilo super na radionici. Marija i ja smo baš uživale. Fotkale se, motale se po profi kuhinji, klopale, isprobavale razne vrste sušija...
Super je što se takve radionice i kod nas dešavaju. 
Ako budete hteli da idete na radionicu, raspitajte se na ovim mejlovima o detaljima: restoranbizu@gmail.com i kontakt@prive-cafe.com.


Vegetarijanski maki


(za 3 osobe)

1 šolja pirinča za rižoto (ako imate prilike, kupite pirinač baš za suši, ja nemam tako da mi je odlično poslužio ovaj)
30 ml su (Začin za suši pirinač. Pravi se tako što se pomeša 4 kašike pirinčanog sirćeta( ili 2 kašike običnog sirćeta), 2 kašike šećera i 1 kašika soli i rastvori se u šerpici na laganoj vatri.)
2 lista nori alge

Paprika, omlet, rotkvice, krastavci, šargarepa sve iseckano na štapiće.
Pečeni susam
Wasabi

Sos:
Soja sos
Ulje pečenog susama
Prstohvat šećera
1 kašika vode

→ Pirinač skuvajte kao po uputstvu na kesici.
→ Kada je gotov, procedite višak tečnosti i dok je još topao prelijte ga sa začinom za suši pirinač. Ostavite pirinač sa strane da se ohladi u potpunosti.
→ Pomešajte sve sastojke za sos i izagrejte kratko kako bi se šećer potpuno otopio. Ostavite sa strane da se ohladi.
→ Na bambusovu podlogu ili na neku drvenu podlogu koja može da se urola, stavite nori algu i mokrim prstima utapkajte u tanjem sloju na nju pirinač. Pospite sa susamom i nafilujte kombinacijom po želji. Pogledajte kako trebate urolati i napraviti maki.

Poslužite odmah.
(verzija za štampu)

Prijatno!

Labels: , , , ,

35 36 37 38