02 03 Hleb & Lale, food & photography: Kiflice sa džemom od kajsija 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Kiflice sa džemom od kajsija

34

Počela je sezona kamina. Dok ovo pišem, čujem ga dole kako pucketa. Miriše drvo.
Završiću post, skuvati čaj od nane, ušuškati se sa Rudijem i pojesti koju kiflicu. Malopre sam virnula u rernu, još desetak minuta im treba.
Volim ja i ovu vetrovitu i kišovitu jesen...

Kiflice punjene domaćim pekmezom od kajsija


Za jednu veliku tepsiju kiflica:

3 jaja
900 g do 1kg brašna (T500)
½ l vrelog mleka
100 ml ulja
½ kašičice soli
1 kašičica šećera
1 kocka svežeg kvasca

1 pakovanje smrznutog margarina (nažalost, kiflice imaju superioran ukus i izgled samo kada se koristi margarin. Ne znam u čemu je stvar, probala sam i sa puterom al to nije to)
Domaći pekmez od kajsija

→ Umutite jaja mikserom i polako dodavajte vrelo mleko. Uz stalno mešanje dodajte i ulje, šećer, so i izmrvite kvasac. Penasto umutite.
→ Dodajte brašno, ne sve odjednom, i umesite glatko testo.
→ Testo razvaljajte što tanje možete pa preko naribajte smrznuti margarin.
→ Urolajte testo u rolat i podelite na 5 delova.  Svaki deo razvaljate na krug i isecite na 8 trouglova.
Na svaki stavite kašikicu domaćeg pekmeza od kajsija i urolajte u kiflicu (kako da urolate kiflice)
→ Kiflice prebacite u tepsiju koju ste prethodno namazali margarinom i ostavite da narastu minimum 1h.
→Uključite rernu na 200 °C- 190 °C (u zavisnosti od jačine rerne).
→ Kiflice pecite u već zagrejanoj rerni 20 minuta.
(verzija za štampu)

Služite vruće!

Hvala baka Zuzani za poziranje. Ona je jedina baka koju poznajem u Bačkom Petrovcu. Redovno isprobava moje kuhinjske eksprimente i jedna je od najsimpatičnijih bakica koje sam srela do sada.

Recept je od moje majka Vide, proveren i ispečen ko zna koliko puta. Objavljen je u januarskom Mezze.

Labels: ,

35 36 37 38