02 03 Hleb & Lale, food & photography: O životu i traženju vremena 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

O životu i traženju vremena

34

Nekada smo znali da pričamo o glupostima. Toliko smo se često čuli, viđali, družili da smo mogli čak i o potpuno nebitnim stvarima da pričamo. Red ozbiljnih stvari, nekad red suza, red gluposti i uvek red smeha i zagrljaja. Sada si šaljemo poljupce i zagrljaje preko vajbera, mesindžera i mejla.
Mrzim to.
U nekom periodu od pre godinu dana pa do danas počeli smo da se čujemo često, prazno i besplatno.

- Šta ima?
- Ništa.
- Radim, gužva, jaoo nemam vremena... Užas...
- Ok, čujemo se sutra!
- :* <3 <3 <3


Nekad i nešto ima konkretno ali daaaaj, ne mogu da kuckam. Lakše mi je da kažem nema ništa. Ispričaću ti kad se vidimo. Videćemo se kad budemo imali vremena.
Onda prođe toliko puno vremena da se štrecnem kada vidim senku u tvojim očima. Kad je osmeh nekako nategnut. Onda shvatim koliko toga ima novog. I koliko novog imam da ti kažem i ja. Sati nam trebaju da dođemo do reda gluposti. Al srećna sam što red zagrljaja i red smeha ne izostaju. Tešim se da će da prođe gužva i da ćemo uskoro kao nekad da se viđamo češće. Imaćemo vremena konačno!


Imala sam listu stvari u glavi koje ću da radim kad budem imala vremena. Jer, sad će to. Samo da prođe gužva.
Krenuću na jogu u grad.
Pročitaću sve nove knjige koje su mi na noćnom stočiću.
Ići ću u bioskop. Na svirku. Na izložbu.
Isprobaću ovaj recept, isprobaću onaj recept.
Zvaću vas na večeru. Napravićemo sleepover.
Napraviću listu prioriteta.
...

I onda shvatim da nije stvar u tome da ćemo odjednom imati vremena, stvar je u tome da ga nađemo za ono šta nam je bitno. I one koji su bitni.
Dok smo se u Budimpešti vozali bajsom, pijuckali roze u foajeu biskopa Toldi, sedeli ne radeći ništa, nogu podignutih u vis i  jeli pitu od bundeve, taj vikend me je strefila moja lista prioriteta po sred pameti.


Sada ja,
umesto da ti pošaljem na viberu poruku
nalazim se sa tobom skoro svake nedelje. Makar na 45 minuta.
I tebe iz Beograda čim stigneš ima da navatam i neću bre, uopšte, da pričam sa tobom preko vajbera.
Tebe mali sada najviše viđam otkad živiš sa Vuletom.
A i ti si se konačno vratila, mogao bi da padne jedan sleepover.

Idemo na jogu u grad.
Već sam pročitala tri knjige and counting.
I isprobala svašta.

Nisam još složila letnje stvari, sa'ću. Ipak si mi bitniji ti.
Japanke mi i dalje stoje u cipelarniku. Skloniću ih jednom, moram sada da fotkam.
Juče nisam spremila kuću, išla sam na žurku. Sa vama.
Danas pečem kolače, ručaćemo supu.

I dalje mrzim mesindžer, zato sam ga obrisala. Znam da moram nekad i da kuckam, prihvatam to. Može malo, može kratko. Ako je duže, nazovi me. Ako je bitno, zvaću te.
Viber i skajp sam ostavila, jer sa tobom mogu samo preko njega da se čujem.


Bagels
i sendvič sa namazom od badema i brusnice i avokadom


Recept za bagels sam  uzela odavde i blago ga izmenila. Sanda koristi speltino brašno ali ja ga nisam imala pa sam koristila obično. Isprobaću sledeći put sa speltinim ali sam prezadovoljna i ovom mojom  verzijom :)

Recept je  na blogu kao posledica našeg vikenda u Pešti jer smo tamo pojeli savršeni bagel.

230 ml tople vode (možda će vam trebati još malo)
1 kašika šećera
½ kocke svežeg kvasca
440 g brašna tip 500 (ako ste u mogućnosti koristite brašno „Stari Mlinar“, kesica plave boje)
½  kašičice soli
1 jaje za premazivanje
Za posipanje: semenke bundeve, lan i susam, mak, semenke suncokreta, orasi...

Namaz:
1 pakovanje milerama (500g)
1 šaka brusnica
2 šake badema (sitnoseckani)
So

Avokado
Salata po želji

→ Kvasac izdrobiti u činijici, dodati toplu vodu i kašičicu šećera. Ostaviti da nadođe par minuta.
→ U činiji pomešati pola brašna i nadošli kvasac. Dodati kavasac. Izmešati kratko sastojke da se sjedine.
→ Polako dodavati ostatak brašna i po potrebi još malo vode. Blago nauljiti ruke i mesiti oko 5-6 minuta. Testo treba da je čvršće i da se ne lepi za ruke.
→ Prekriti krpom i ostavite na sobnoj temperaturi (npr u ugašenoj rerni) 1h. Za to vreme testo treba da se udvostruči. Ako se to ne desi, produžite vreme narastanja.
→ Kada je testo naraslo pobrašnjaviti radnu površinu, izručiti testo i oblikovati ga u 6 loptica. Svaku lopticu po sredini probušiti prstom da se napravi rupica i malo rastegnuti tako da se dobije debeli prsten.
→ Prebacite prstenove na tepsiju koju ste obložili papirom za pečenje (edited: papir za pečenje namažite sa puterom ili uljem da izbegnete lepljenje bagelsa za dno), prekrijte krpom i ostavite da narastu oko 45 minuta.
→ Kada su narasli, rernu uključiti na 190°C a na šporet staviti široku šerpu sa vodom i pustiti da voda provri.
→  Ubacite prstenove u ključalu vodu i kuvajte sa svake strane oko 1-2 minuta. Kašikom sa rupicama ih prebacite na ubrus da se ocede od viška vode.
→ Premažite sa gornje strane umućenim jajetom pa umočite u posip po želji.
→ Pecite u zagrejanoj rerni 25 minuta.
→ Kada su ispečeni, prebacite ih na rešetku da se ohlade.

→ Mileram pomešajte sa brusnicama i bademima, posolite po ukusu. Avokado isecite na tanke trake, pripremite salatu.
→ Bejgls presecite na pola i premažite namazom, ubacite avokado i salatu i uživajte u savršenom doručku, ručku, večeri.

(verzija za štampu)

Prijatno!

Labels: , , , , , , ,

35 36 37 38