02 03 Hleb & Lale, food & photography: Palačinke sa mladim lukom/ Brižni baštovan 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Palačinke sa mladim lukom/ Brižni baštovan

34

Imala sam nekoliko planova za ovo proleće. Svi su na čekanju (jer čekam toplije dane) osim jednog koji je propao.

Htela sam da presadim horte u saksije.
Ali ne znam zašto, nijedna nije preživela zimu. Tešila sam se da je još hladno, da nije još vreme da krenu a onda sam pre neki dan, kada sam išla na posao, videla dvorište od jedne bake koje je prepuno hortenzija. Sve su ozelenele, listići su se pojavili i već znam da će za mesec dana i da se počnu stvarati pupoljci. Stajala sam tako u rukavicama i kapi dok je vetar pretio da me oduva i shvatila da mojih šest, papreno plaćenih horti, više nisu u životu.


Ajde, to što sam ih dosta platila, nema veze. Već mogu da zamislim koliko bi majka Vida bila razočarana kada bi videla kako sam uspela da ih sredim za manje od šest meseci. Skoro celo svoje detinjstvo sam provela gledajući kako ih zaliva i neguje na moru. Bile su to one morske, savršene sa ljubičastim loptama od cvetića i velikim zelenim listovima. Otkad znam za sebe, znam i za njih i prosto to je jedino cveće koje sam ikad želela da imam u dvorištu.


Naravno, čim smo napravili dvorište, kupili smo i njih. Slabašno su izgledale ali ja sam svejedno puna entuzijazma sve njih lepo zasadila na mesto koje sam smatrala da će biti najlepše za njih (za nas, jel). Cvetovi nisu bili ljubičasti, već rozi (iako sam kupila ljubičaste) ali ok, horte su horte. I sve je bilo ok, izgledalo je kao da napreduju dok nije došao avgust i neke ko zna kakve biljne katastrofe od kojih su im se osušili svi listovi i cvetovi. 
Tužna i nesrećna, odsekla sam sve grane u nadi da će se na proleće desiti čudo.


Nije se desilo. Proleće je došlo, plan mi je propao.
Srećom, nisam od onih koji odustaju lako od želja koje negujem godinama u srcu pa sam napravila novi plan.
- Kupiti opet šest plavih hortenzija, ovog puta posaditi ih u saksije direkt, kupiti olovoaluminujum-sulfat za plave cvetove  (domaći zadatak urađen) i smestiti ih u polusenku-

Imam neki osećaj da je i majka Vida došla sama, kao i ja, do idealne formule kako da ima savršene horte. Možda ne iz prve, baš kao i ja. 
Možda ne i iz druge. Ne kao ja, nadam se :D

Palačinke sa mladim lukom

(inspiracija)

Za dve palačinke:

Testo:
100g speltinog brašna (palačinka će biti hrskavija ako koristite brašno T400 ali ne i zdravija )
2 kašike gustina
Oko 120 ml vode 
1 jaje
Prstohvat soli

2 veze mladog luka

→ U činiji pomešajte gustin i brašno. Polako dodavajte vodu dok ne dobijete smešu koja je malo gušća od klasične smeše za palačinke. Pazite da ne preterate sa mešanjem. Čim nestanu grudvice, možete prestati.
→ Mladi luk očistite i skratite peruške tako da stanu na dno tiganja u kojem ćete peći palačinku.
→ Zagrejte ulje u tiganju koji se ne lepi (dno 24cm) na srednje jakoj vatri pa stavite luk da se proprži. Čim se malo zarumeni, prelijte preko smešu za palačinke. Polako sipajte i pazite da ne stavite previše smeše jer će vam palačinka biti debela. Dovoljno je da prekrije pola debljine luka. Preko smeše za palačniku, prelijte pola umućenog jajeta i pecite oko 3-4 minuta. Okrenite palačinku i kratko pecite, tek toliko da se malo zarumeni i donja strana. Ponovite postupak i za drugu palačinku.
(verzija za štampu)

Poslužite tople.


Prijatno!

Labels: , , , , ,

35 36 37 38