02 03 Hleb & Lale, food & photography: Čokoladna krema sa svežim jagodam i ovsenim keksom/ Baštenska romansa 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Čokoladna krema sa svežim jagodam i ovsenim keksom/ Baštenska romansa

34

Vi sigurno imate baštu sa raznim organskim povrćem, obično mi to kažu ljudi kada čuju da živimo na selu. I redovno se razačaraju kada čuju da nemamo. Da umesto svih zdravih lepota imamo samo travnjak, hortenzije i dve puzavice.
Dobro, oni uglavnom nisu studirali poljoprivredu i položili ispite ratarstvo i povrtarstvo. Voćarstvo & vinogradarstvo. Pa da se sećaju kako stvari funkcionišu tamo u bašti, s jeseni i s proleća.
Nisu ni provodili vikende na salašu u paprici i kukuruzu (ne žalim se, samo kažem).
Oni imaju romantičarske ideje o bašti.


To su bašte u kojima uvek sve buja i ništa se ne prska. Svako povrće i voće uspeva. Zalivanje ujutro i uveče ne postoji. Okopavanje korova takođe. Samo se baci seme i ono sve nikne samo.
Romantičarska bašta je mesto za opuštanje u koje svako malo se svrati po plodove i uživa u njima svim čulima.

Čini se da ja, pored svog poljoprivrednog iskustva, vrlo dobro poznajem tu romantičarsku baštu. Kako i ne bi kada sam je imala već 2 puta.
Priča oba puta nema srećan kraj. Ni za moj novčanik a ni za nesrećne biljke.


Ali kako su stvari krenule, izgleda da sam opet započela tu romansu.
Da li je seoska pijaca probudila čežnju za sopstvenom proizvodnjom ili sam potpuno poludela z baštom kada sam videla mini rotkvice koje Dragiša izvlači iz zemlje. Ili Brana kako mi izvlači maladi beli luk. Oboje iz totalno drugih priča ali sa istim osmehom zadovoljstva.

I Brana i Dragiša imaju baštu iza kuće. U njoj nema puno povrćki ali ima baš taman. Rotkvice, mladi luk, blitva, spanać, cvekla i zelena salata.
Mi nemamo taj momenat iza kuće ali imamo Anu koja nam je, još onomad kada smo se preselili u Petrovac, rekla da slobodno koristimo deo njene bašte.

U mojim mislima Dragišine mini rotkvice su već uveliko rasle u našoj bašti. Branin luk takođe. Ja sam plesala po njoj, zalivala sa onom metalnom kantom i pevala oduševljeno dok berem grašak, spanać i ribizle.


Srećom, Miljan ipak ima više razuma te me je uverio da je za početak dovoljno da napravimo par žardinjera. Pa ako nas baš krene, sledeće godine idemo na projekat bašta.

Tako da sam ja kupila 4 rasada čeri paradajza i 4 volovskog srca.
Imam i seme hokaido bundeve. I Šumske jagodice.
Čim stigne rasad paprike, kupujem i njega. Možda sam malo zakasnila za tikvice ali videla sam da ima seme, možda da probam. I patlidžan isto...


Nastaviće se...

Čokoladna krema sa svežim jagodam i ovsenim keksom


Konzervu kokosovog mleka stavite u frižider veče pre nego što nameravate da pravite krem.

Prilagođen recept odavde

Ovseni keksići:
100  g badema
70 g ovsenog brašna
100g ovsenih pahuljica
60 ml kokosovog ulja
3 kašike meda
Prstohvat soli

Krem:
300 g čokolade sa min 65% kakao delova
1 konzerva kokosovog mleka
Med (opciono)

Sveže jagode

→ Uključite rernu na 180°C.
→ Nožem usitnite na baš sitno bademe i pola količine ovsenih pahuljica. U činiji izmešajte usitnjene bademe i ovsene pahuljice pa dodajte, ulje, med, ovseno brašno i ostatak pahuljica. Sve dobro izmešajte. Testo treba da je lepljivo i da se ne raspada kada ga stisnete. Ako se raspada, ubacite ga u multipraktik da se malo samelje. Zato je bitno da na početku dobro usitnite nožem bademe i pahuljice (ali ne treba da se samelju jer hoćemo da zadrže svoju teksturu).
→ Tepsiju obložite papirom za pečenje i na njega utapkajte smesu debljine od 1 cm ( ne mora biti pravilnog oblika, samo iste debljine. 
→ Pecite u zagrejanoj rerni oko 15 minuta. Kada je keks ispečen izvadite ga iz rerne i zajedno sa papirom prebacite na rešetku da se ohladi. Dok se keks hladi, pripremite krem.
→ Iz ohlađene konzerve kokosovg mleka izdvojite kašikom samo čvrsti deo koji se sakupio na vrhu i stavite u šerpicu. Dodajte komadiće čokolade i zagrejte tako da se čokolada skroz otopi. Zasladite medom po ukusu. Ostavite sa strane da se malo prohladi pa ga sipajte u čaše i ostavite da se potpuno ohladi i stegne. Krem možete napraviti i dan pre, sipati u čaše pa prebaciti u frižider. Morate samo da izvadite 3-4 sata pre služanje da se malo opusti jer se jako stegne na hladnoći.
→ Pre služenja, izlomite keks na nepravilne komadiće a sveže jagode iseckajte. U svaku čašu stavite prvo red jagoda pa red keksa. 
(verzija za štampu)

Poslužite odmah.


Prijatno!

Labels: , , , , ,

35 36 37 38